Få et klart billede af din sundhedstilstand

Klinikken tilbyder en måling af kroppens oxidativ stress samt din antioxidant-kapacitet, der tilsammen indikerer din sundhedstilstand nu og i fremtiden.

Oxidativ stress

Oxidativ stress er lig med et kemisk eller fysisk stress i kroppen, som øger risikoen for at udvikle en lang række livsstilssygdomme som for eksempel hjerte-karsygdomme, åreforkalkning, gråstær, cancer, barnløshed, alzheimers, gigt-sygdomme diabetes med videre. Dette fysiske stress øger desuden risikoen for inflammation og infektion i kroppen. De faktorer, der har den største betydning er ydre og indre miljøfaktorer, kraftigt sollys (UV stråling) og anden stråling, rygning, forurening, lægemidler og hormoner, allergier, inflammatione og infektioner, dårlig kost og mave-tarmproblemer, usundt inde- og udemiljø, for meget stress og usund livsstil samt for lidt (eller for meget) motion.

Her kan du læse mere om kemien og forskningen bag oxidativ stress.

Antioxidanter

Man kender i dag til flere substanser, der har en beskyttende effekt mod frie radikaler og oxidativ stress. Det er de såkaldte antioxidanter, der hæmmer oxidation inden den gør skade i kroppen. Antioxidanter findes blandt andet i forskellige vitaminer, mineraler og enzymer, som frem for alt findes i frugt og grønsager og, som kan tages i form af kosttilskud.

Oxidativ stress og antioxidant måling

Tidligere krævede måling af det oxidative stress og antioxidanterne omfattende laboratorieanalyser med både blod- og urinprøver. På klinikken tilbydes målingen via en blodprøve, hvor der blot behøves en enkelt dråbe. Prøvemåling og analyse udføres på klinikkens laboratorieudstyr og resultatet foreligger indenfor ti minutter.

Hvad betyder et forhøjet oxidativ stress?

Oxidativ stress er en markør for dit helbred og ikke tegn på at du skal akut på sygehuset. Høje værdier på oxidativ stress betyder ikke automatisk, at man har en manifesteret sygdom i sig, men det indikerer risikoen for fremtidige sundhedsproblemer.

Personlig konsultation og svar på prøver

På klinikken får du sammen med blodprøven en personlig konsultation, hvor de belastende faktorer kortlægges. Du får samtidig hjælp med forslag til hvordan du kan forbedre din sundhedsmæssige tilstand. Det kan være ved hjælp af de behandlingsformer klinikken tilbyder i form af akupunktur eller forslag til kost og specifikke kosttilskud eller urter, motion, redskaber til stresshåndtering og meget andet

Book en tid til blodprøver og konsultation.

Medital Klinik Danmark

Nørre Søgade 27A 1.tv. - 1370 København K - Tlf: 39 43 39 39