Fertilitetstjek

Akupunktur og evnen til at blive gravid

Flere og flere veldokumenterede undersøgelser viser, at akupunktur kan have en gavnlig virkning på evnen til at blive gravid. En god blodgennemstrømning i underlivet, altså livmoder, æggeleder og æggestokke, er nødvendig for, at æggene udvikles ordentligt og får tilført de livsnødvendige næringsstoffer.

Undersøgelserne viser, at man ved hjælp af akupunktur kan øge denne blodgennemstrømning, hvilket betyder at behandlingen hjælper kroppen med at komme af med affaldsstoffer og tilføre cellerne ny næring.

Med Akupunktur kan man desuden regulere kroppens naturlige hormonelle balance, så den bedre kan udvikle æg af en god kvalitet.

Akupunktur kan ligeledes have en positiv virkning på mænds sædkvalitet og mængden af sæd.

Akupunktur og kunstig insemination

Akupunktur er et effektivt supplement til kunstig insemination og IVF-behandling (reagensglasmetoden) og undersøgelser viser, at kvindens chance for at blive gravid øges ved samtidig akupunkturbehandling. Ved IVF-behandling bør man få akupunktur løbende under nedreguleringen samt hormonstimuleringen og lige inden og efter ægget lægges op. Dette kan aftales i samarbejde med fertilitetsklinikken.

Akupunkturbehandling hjælper kroppen med at integrere udefrakommende hormoner med kvindens egne hormoner. Således vil ovariernes funktion forbedres, så der produceres æg af bedre kvalitet.

Ved IVF-behandling kan der forekomme bivirkninger som hovedpine, humørsvingninger og generel utilpashed. Disse kan afhjælpes med akupunktur tilpasset den enkelte kvindes situation og behov.

I et normalt forløb får kvinden regelmæssigt akupunktur ved hormonreguleringen samt lige inden og efter ægget lægges op. Dette aftales i samarbejde med fertilitetsklinikken.

De vigtigste årsager til barnløshed:

- Stress, udbrændthed

- Nedsat blodomløb

- Hormonel ubalance, herunder:

- menstruationssmerter

- uregelmæssig menstruation

- kraftige blødninger

- PMS, irritation, depression, angst.

Alle sammen årsager, som kan behandles med akupunktur.

Yderligere årsager kan være:

- Alder

- Mangel på vitaminer, mineraler, fedtsyrer og aminosyrer

- Livsstil, herunder rygning, alkohol, kost, motion mv.

- Underlivssygdomme, herunder endometriose, klamydier infektion etc.

- Nedsat sædkvalitet

Både kvinder og mænd

Det er derfor vigtigt at se på, om både manden og kvinden får de rette mængder af næringsstoffer via deres mad, drikke og livsstil eller om der skal suppleres med enkelte kosttilskud. Dette er vigtigt for at planlægge den mest optimale behandling og få de bedste resultater.

Et fertilitetstjek på klinikken indeholder:

- En udredning af kroppens ubalancer.

- En førstegangsbehandling med akupunktur.

Et fertilitetstjek og behandling varer cirka en time.

Orthomolekylær Medicin

Orthomolekylær medicin kan betegnes som kroppens mindste enheder, altså kroppens byggesten. De er nødvendige for al cellulær kemi i kroppen, også for udviklingen af kvindens æg og mandens sæd.

Læs mere her

Priser for behandling

Du finder priser på vores behandlinger herunder.

Medital Klinik Danmark

Nørre Søgade 27A 1.tv. - 1370 København K - Tlf: 39 43 39 39